יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

תערוכת הקשיחים בלאס וגאס מבשרת את סוף המשבר

העניין הרב בתערוכת The National Industrial Fastener Show העוסקת בתחום הקשיחים לתעשייה מראה כי לאחר תקופה ארוכה של קיפאון בתחום ניתן לראות סימני התאוששות ראשונים.

תערוכה ה-NIFS שנערכה בנובמבר זו הפעם ה-14 התקיימה במלון Mandalay Bay בלאס וגאס נאוודה, והיוותה מוקד משיכה לאלפי מבקרים שפקדו את הביתנים של מאות החברות שהציגו במקום. בין המבקרים בתערוכה היה גם אורן גור, מנכ"ל קבוצת יעיל נוע.

הביקור בתערוכה מבטא את רצונה של יעיל נוע, המתמחה בתחום הקשיחים לתעשיית התעופה, להרחיב את היקף הפעילות בתחום הקשיחים המיוחדים. כחלק מפעילות זאת שואפת החברה להביא את היכולות, הניסיון  והמומחיות המיוחדת שלה בתחום הקשיחים והלוגיסטיקה גם לתעשייה הכללית במטרה להציע ללקוחות החברה מוצרים מתקדמים ושירותי JIT) Just in Time).
                                                                                                
מפגן הכוח של התעשייה בתערוכה מבשר על תחילת מגמת התאוששות מהמשבר שפקד את התחום שעברה בשנים האחרונות. את ניצני ההתאוששות ניתן היה לראות, הן במספר המציגים (כ-600 חברות), מתוכם כ-100 חברות חדשות שלא הציגו מעולם בתערוכה, והן במספר המבקרים שעלה, לפי נתוני המארגנים, ב 13% בהשוואה לשנה שעברה.

נרשמה נוכחות של כל היצרנים המובילים בתחום בתערוכה לצד נוכחות מסיבית מצד יצרנים ממזרח אסיה, שלא הסתפקו בהיצע הקשיחים למסמרות ה-low end והציגו גם יכולות בתחום ברגי מתיחה, ברגים מיוחדים ועוד. השנה נרשם גם גידול במספר החברות המציעות מכונות וציוד לייצור קשיחים ולמעלה מ-50 חברות הציגו מכונות ייעודיות לתחום, כולל עיבוד שבבי מדויק וכלי שיבוב ותברוג.

מאחר והתעשייה מאופיינת ביצרנים ואנשי מקצוע ותיקים, הכינוס היווה קרקע פורייה למפגשים וחילופי מידע וניכר היה שהתחושה הכללית והאווירה בקרב אנשי התעשייה היו חיוביים ואופטימיים. להתראות בתערוכה בשנה הבאה.