יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

איך נלחמים "במחלת הישיבה"? עוברים לעמידה...!

מחקרים הראו קשר סיבתי הדוק בין פרקי זמן ארוכים של ישיבה לבין עליה בסיכון לתמותה עד כדי כך שעולם הרפואה כבר מכנה זאת בשם "מחלת הישיבה".

סדר היום של האדם המודרני כולל שעות ארוכות  של ישיבה כולל עבודה מול מחשב, נהיגה, אכילה וצפייה בטלוויזיה. המחקרים מראים כי אדם ממוצע מבלה 7.7 שעות (58% משעות הערות) ביממה בישיבה בבית ובמקום העבודה.

מחקר שערכה האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן ועקב בין השנים 1993 ל-2006 אחר 123,216 אמריקנים גילה כי נשים שישבו יותר משש שעות ביום נמצאו בסיכון גדול ב-37% למות מאשר נשים שישבו שלוש שעות או פחות. בקרב הגברים הנתון היה גבוה רק ב-18%. הסקר שפורסם ב-2010 מגלה כי הנתונים לא הושפעו מרמת הכושר הגופני של הנבדקים והיו נכונים גם לגבי נשים וגברים שהתעמלו באופן קבוע.

במקביל מגלה סקר שנערך בארה"ב כי קרוב ל-60% מהנשאלים ציינו כי התפוקה שלהם תשתפר אם יוכלו לעמוד במהלך העבודה. עוד מגלה הסקר, שנערך על ידי חברת Ipsos, כי 67% מעובדי המשרד בארה"ב היו מעוניינים לבלות חלק גדול יותר מיום העבודה שלהם בעמידה.

מעמד שולחני לעבודה בעמידה
אחד הפתרונות האפשריים לבעיה הוא מעבר לעבודה בחלק משעות היום בעמידה. אפילו אנשים שעבודתם מחייבת אותם לבלות שעות ארוכות מול מסך המחשב יכולים לעבוד חלק משעות היום בעמידה, כפי שכבר עושים עובדים רבים ברחבי העולם. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש במעמד ארגונומי ייחודי עם חיבור שולחני, המאפשר לעבוד לבחור האם לעבוד בישיבה או בעמידה.