יום שני, 26 ביולי 2010

יעיל פארמה תשווק בישראל סופחי חמצן מתוצרת מיצובישי לאריזת תרופות

יעיל פארמה מקבוצת יעיל נוע תתחיל בשיווק בישראל של פתרונות אריזה סופחי חמצן לתרופות מתוצרת חברת Mitsubishi Gas Chemicals, שבבעלות תאגיד התעשייה הענק היפני מיצובישי. כחלק מהשקת הפעילות, הגיע השבוע לישראל יושיהישה סאקאקיברה (Yoshihisa Sakakibara), בכיר בחברת MGC, כאורח קבוצת יעיל נוע.

סאקאקיברה, המשמש כמנהל המוצרים המיוחדים בחטיבת סופחי חמצן בחברה, הציג בפני לראשי תעשיית הפרמצבטיקה הישראלית את מוצר הדור החדש של סופחי החמצן (פארמהקיפ), הפועלים בסביבה בה הלחות היחסית נמוכה מ-10%. המוצר, שפותח על ידי מיציבושי בשיתוף עם יצרנית סופחי הלחות הגדולה בעולם Sud Chemie, ומשווק בישראל בלעדית על ידי יעיל נוע, פועל ללא תלות בלחות היחסית ומותאם לאחסנה יבשה של טבליות. 

לדברי סאקאקיברה, סופחי החמצן התבססו בעבר על ברזל, המתחמצן בעת מגע עם לחות וחמצן. פארמהקיפ מבוסס על תרכובת אורגנית בלתי רוויה, המאפשרת קשירת מולקולות חמצן ללא תלות בקיומה של לחות. העובדה שהמוצר מסוגל לפעול בסמיכות לסופחי לחות, הופכת אותו למתאים במיוחד לתעשיית התרופות, בה נדרש לעיתים שילוב של לחות נמוכה וסביבה אינרטית.

הדור החדש של סופחי הלחות
אורן גור, מנכ"ל קבוצת יעיל נוע אומר, כי שוק התרופות העולמי הקשור למוצרים הרגישים לחמצן נאמד בלמעלה מ-10 מיליארד דולר. בעבר, נהוג היה לעשות שימוש בחומרים המסייעים לייצוב הפורמולה וכך להתגבר על בעיות יציבות הקשורות לחמצן או לחות. כיום, חברות התרופות עושות מאמצים לייצב את התרופה באמצעות האריזה, ובכך להימנע מהוספת חומרים מייצבים לתרופה עצמה. "יעיל נוע בשיתוף עם היצרניות המובילות בעולם, כולל Sud Chemie ומיצובישי, פועלת למציאת פתרונות העונים לצרכיהם הייחודיים של לקוחותיה בתעשיית הפרמצבטיקה בארץ", ציין גור.